Príbeh značky MP-KOVANIA
Peter Martinka v rozhovore ako vybudoval značku MP-KOVANIA
Odhodlanie, vášeň, odvaha a jedna jediná kľučka. Peter Martinka v rozhovore prezradil ako vybudoval značku MP-KOVANIA
Príbeh MP-KOVANIA je ako z rozprávky. Aspoň na prvý pohľad. Peter Martinka pred 18-timi rokmi začínal s jedným druhom kľučky v pivničných priestoroch v Bratislavskej Petržalke. Dnes stojí na čele nadnárodne úspešnej značky MP-KOVANIA a stále má veľa chuti a odhodlania udržať sa na špici vo svojom segmente a dokonca rozšíriť portfólio o produkty z iných segmentov.
Ale život nie je rozprávka. Preto je príbeh MP-KOVANIA plný odriekania, pokory, sily a v neposlednom rade aj úspechu.
Dnes má MP-KOVANIA viac ako 18 rokov a je to stabilná a silná spoločnosť. Ako si začínal?
Skúsenosti s kľučkami som mal z predchádzajúceho zamestnania, ale riadením osudu sa naše cesty rozišli a ja som sa rozhodol založiť si vlastnú firmu.
Hneď na začiatku som nemal financie na to, aby som vybudoval veľké portfólio produktov. Od firmy, ktorá sa rovnako venovala tomuto segmentu, som zobral jednu kľučku, tento konkrétny model mal vcelku poetický názov - Viola.
Začal som oslovovať malé firmy – železiarstva, predajcov dverí a podobne a predávať Violu :). Vďaka prístupu a servisu, ktorý sme ponúkali, odberatelia postupne pribúdali. Do firmy som prizval svoju manželku Miladku. Aktuálne sme spolu 20 rokov. Musím povedať, že bez nej by som to len ťažko zvládol. Nielen v začiatkoch, ale aj neskôr. Bola a je mojou nesmiernou oporou. Firmu sme v podstate vybudovali spolu.